1. Een campagne!

hoax-campagne

Campagnes: een hele beweging
Je kent ze wel: de vuurwerkcampagnes van Sire, de anti-rookcampagne van het KWF en zo nog veel meer campagnes om de samenleving te verbeteren. Soms werken ze, soms werken ze niet. Maar één ding is zeker: met de juiste campagne kan je een hele massa mensen in beweging zetten! Wat dacht je bijvoorbeeld van Stoptober van The British Lung Foundation? Duizenden – misschien zelfs miljoenen – mensen deden daar aan mee!

Het sexy campagnejasje
En hoe dat komt? Door het “sexy” jasje waar ze het in gegoten hebben. Door goed te kijken naar trends op het web en de manier van communiceren anno 2016, kom je er al snel achter wat aansluit op je doelgroep. Zo was Stoptober een mooie inhaker op Movember. Zet je een goed reclamebureau op een kwestie als internet-onzin, dan is er zeker iets te veranderen.

Gamification
Het toevoegen van een spel is ook regelmatig door jullie genoemd. Opvallend! Want gamification is een trend die al een tijdje aan de gang is: dat geeft al aan. Waarschijnlijk gaat het inzetten van gamification dan ook een grote toegevoegde waarde brengen, mits goed geïmplementeerd in de campagne. Zeker bij jongere doelgroepen is gamification een overweging waard. Het is een simpele manier om de aandacht van bijvoorbeeld basisschoolkinderen te houden: en ja, in de toekomst gaan zij ook allemaal het internet op! (waarschijnlijk zitten ze er zelfs al op)

Het start al met awareness
Al met al is het opzetten van een campagne dus helemaal niet zo’n gek idee. Goed getrainde hersenen start met goede educatie en awareness. Uiteindelijk is het ieders eigen keuze wat ze ermee doen, maar het is belangrijk dat de bewustwording in ieder geval heeft plaats gevonden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *